Sedikit Catatan 29hb

11:56:00 PTG

Sebelum tanggal 29 Februari melabuhkan tirai, ingin dituliskan sedikit pesanan buat pembaca blog ini. 

Saya insan biasa, penuh kesalahan, penuh kedhaifan. Jika dibuka tabir keaiban diri, pasti semua membenci diri ini. 

Saya bukan orang baik, tetapi ingin menjadi baik dan sukakan orang-orang yang baik. 

Saya pelajar perubatan, tetapi tidak cemerlang. Saya harus membayar nilai yang sangat mahal untuk berjaya. Iaitu dengan lewat setahun memasuki semester klinikal. Anda tidak harus mencontohi saya. 

Saya sangat berharap apa yang saya tulis ini memberi manfaat pada diri saya terutamanya. Bukanlah untuk orang lain. Tetapi jika ada yang dapat mengambil manfaat bersama, silakan. 

Saya belum berfikir untuk menamatkan masa bujang dalam masa terdekat. Saya punyai perancangan masa depan sendiri. Jadi, saya tidak perlu memberi mana-mana 'harapan'. Anda teruskan hidup anda, saya teruskan hidup saya.

Jika merasakan tulisan saya salah, anda wajib menegur saya. 

Sekian.

You Might Also Like

0 maklum balas

Lama sangat tulis dalam kemaskini. Ape daa..

Fiqh Dakwah

1. Al-qudwah qabla dakwah
2. Ar-Ta’lif qabla ta’rif
3. At-ta’rif qabla taklif
4. At-tadarruj fi taklif
5. At-taisir la ta’sir
6. Al-Usul qabla furu’
7. At-targhib qabla tarhib
8. At-tafhim la al-talqin
9. At-tarbiyah la at-ta’riyah
10. Tilmizu imam la tilmiz kitab

Abdullah Nasih ‘Ulwan

“Usaha dan Jihad pemuda-pemuda merupakan suatu tenaga yang paling berpotensi bagi mengatasi dan memecah sebarang masalah. Usaha ke arah Keagungan dan Kegemilangan akan terkabul di tangan-tangan pemuda-pemuda Islam, bukan di kalangan orang yang tidak bermaya lagi tidak berpotensi. Sebagaimana kita semua ketahui, bahawa angkatan pemuda adalah merupakan suatu tenaga yang utuh, teguh andainya mereka ini diasuh dan ditarbiyah dengan tarbiyah Islamiah, hingga jiwa-jiwa mereka ini penuh padu keimanan dengan Allah s.w.t. Berteraskan dengan keimanan yang tulin sahajalah kedudukan ummah ini dapat ditingkatkan sampai menjadi suatu ummah yang aman makmur.”