Kembali ke Jakarta

3:19:00 PTG

Berangkat pulang. Moga cita-citaku terbang lebih tinggi dari pesawat ini.


Alhamdulillah, selamat kembali ke Jakarta Sabtu lepas.

'Percutian' di Malaysia selama hampir dua bulan terasa sangat sekejap. Cepat betul masa berlalu. Rasa banyak lagi yang nak dilakukan di Malaysia.

Beberapa hari sebelum pulang ke sini, memaksa minda untuk menerima- "..aku dah kena balik Jakarta dah!" Pastinya agak berat. Sebabnya, dirumah kita berada dalam keadaan selesa. Untuk mengubahkan keadaan  selesa itu kepada keadaan Jakarta yang seribu satu macam hal pastinya agak berat. Namun, untuk terus berada dalam zon selesa adalah kurang baik. Rutin harian yang sama, dalam putaran (cycle) yang sama setiap hari.

Seperti yang sering dianalogikan. Air yang jernih, jika dibiarkan bertakung, lama-lama pasti akan keruh. Air perlu dibiarkan mengalir, agar manfaat dapat disalurkan kepada pelbagai perkara.

Macam tu la ceritanya..

Apa-apapun, dah selamat sampai dan memulakan sesi pembelajaran. Sekarang dalam modul 'Community Medicine'. Berdoa, berharap dan berusaha sangat-sangat untuk lulus.

Tolong doakan juga ye. :)

Ambil gambar ni sebab kebetulan masa tu bawak satu kotak sate.
Tengok-tengok, dalam flight pun  makan sate juga. hehe.

Menjamu rakan-rakan makan Sate Kajang. Memberi itu lebih suwiittt. :D

You Might Also Like

0 maklum balas

Lama sangat tulis dalam kemaskini. Ape daa..

Fiqh Dakwah

1. Al-qudwah qabla dakwah
2. Ar-Ta’lif qabla ta’rif
3. At-ta’rif qabla taklif
4. At-tadarruj fi taklif
5. At-taisir la ta’sir
6. Al-Usul qabla furu’
7. At-targhib qabla tarhib
8. At-tafhim la al-talqin
9. At-tarbiyah la at-ta’riyah
10. Tilmizu imam la tilmiz kitab

Abdullah Nasih ‘Ulwan

“Usaha dan Jihad pemuda-pemuda merupakan suatu tenaga yang paling berpotensi bagi mengatasi dan memecah sebarang masalah. Usaha ke arah Keagungan dan Kegemilangan akan terkabul di tangan-tangan pemuda-pemuda Islam, bukan di kalangan orang yang tidak bermaya lagi tidak berpotensi. Sebagaimana kita semua ketahui, bahawa angkatan pemuda adalah merupakan suatu tenaga yang utuh, teguh andainya mereka ini diasuh dan ditarbiyah dengan tarbiyah Islamiah, hingga jiwa-jiwa mereka ini penuh padu keimanan dengan Allah s.w.t. Berteraskan dengan keimanan yang tulin sahajalah kedudukan ummah ini dapat ditingkatkan sampai menjadi suatu ummah yang aman makmur.”